Blog

owoce i warzywa

Jakie są przeciwskazania do stosowania diety dr Dąbrowskiej?

Wśród różnego rodzaju diet zwykle odbieranych jako diety odchudzające królową ostatnich lat stała się dieta dr Dąbrowskiej oparta na warzywach i owocach. Obok diety paleo, ketogenicznej czy też postu przerywanego to jedna z najczęściej poszukiwanych diet w internecie. Dlaczego tak się dzieje?

Czytaj więcej...

warzywa psiankowate na stole

Kto może przeprowadzić detoks warzywno-owocowy?

Osoby, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, nierzadko testują stosowanie przeróżnych diet. Jedne są skuteczne i bezpieczne, a innych lepiej unikać. Jednym z rozwiązań, które może przynieść wiele korzyści, jest tak zwany detoks warzywno-owocowy, czyli popularna dieta dr Ewy Dąbrowskiej. Na czym polega, kto może ją przeprowadzić, a komu jest odradzana?

Czytaj więcej...

warzywa korzeniowe na drewnianym stole

Jak często warto robić sobie detoks warzywno-owocowy?

Istnieje wiele sposobów dbania o swój organizm. Nieodłącznym elementem dobrego samopoczucia i zdrowego ciała jest stosowanie zbilansowanej diety. Czasami jednak zdarza się tak, że czujemy się przejedzeni i ciężcy. W takich sytuacjach niektóre osoby decydują się na detoks warzywno-owocowy, czyli tak zwaną dietę dr Dąbrowskiej. Na czym polega, ile czasu trwa i jak często można ją powtarzać, aby była bezpieczna?

Czytaj więcej...

dieta zdrowa

Fazy odchudzania. Jak przebiega typowa dieta?

Dieta jest tym, po co wiele osób sięga w celu zredukowania masy ciała i wymodelowania sylwetki. Typowa dieta składa się z kilku faz następujących po sobie, a które są analogiczne dla wielu rodzajów.

Czytaj więcej...

warzywa i owoce

Kiedy warto udać się na dietę owocowo-warzywną?

Owoce i warzywa są niezwykle ważne w diecie każdego człowieka. Zwykle spożywamy je jako dodatek do dań albo w formie przekąski pomiędzy posiłkami. Okazuje się jednak, że owoce i warzywa mogą być również serwowane jako całość posiłku. Mowa tutaj o diecie doktor Dąbrowskiej, która polega na oczyszczeniu organizmu dzięki zastosowaniu diety owocowo-warzywnej. Przejście na taką dietę może wydawać się trudne, jednak przynosi ona wiele zalet organizmowi, a oprócz tego można dzięki niej zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Dla kogo dieta dr Dąbrowskiej jest dobrym rozwiązaniem?

Czytaj więcej...

warzywa

Dlaczego owoce i warzywa są dobre dla zdrowia?

Nie ulega wątpliwości, że owoce i warzywa to podstawa każdej zdrowej diety. W piramidzie żywienia produkty te znajdują się na samym dole, co oznacza, że powinno się ich spożywać najwięcej. Zalecana dzienna dawka owoców i warzyw wynosi pięć porcji. Do każdego spożywanego posiłku należy więc dołączyć właśnie tego rodzaju produkt.

Czytaj więcej...

motywacja do odchudzania

Jak znaleźć motywację do diety odchudzającej?

W odchudzaniu najważniejsze jest uszczegółowienie celu. Powinien być on prosty, mierzalny, osiągalny i określony w czasie. U podstaw odchudzania leży motywacja zarówno osoby podejmującej wyzwania, jak i jej otoczenia. Wsparcie ze strony rodziny i przyjaciół to ogromna pomoc w walce z dodatkowymi kilogramami. Wsparciem może być każde dobre słowo, dostrzeżenie postępów i otucha w kryzysie. Gdzie szukać wsparcie i motywacji, jeśli nie można liczyć na najbliższych?

Czytaj więcej...

mity i fakty

Skuteczność diety dr Dąbrowskiej. Fakty i mity

Dieta dr Ewy Dąbrowskiej to dwuetapowa oczyszczająca kuracja warzywno - owocowa, której celem jest oczyszczenie organizmu z toksyn i przywrócenie jego wewnętrznej równowagi. Spadek kilogramów nie jest celem samym w sobie – to efekt uboczny, naturalny skutek zmiany nawyków żywieniowych. Sprawdź, na czym dokładnie polega dieta Dąbrowskiej i ile kilogramów możesz dzięki niej zrzucić.

Czytaj więcej...

dieta na wczasach

Dlaczego wczasy to dobry moment na odchudzanie?

Nadwaga ma szkodliwy wpływ na samoocenę, samopoczucie, a co najważniejsze na zdrowie. Siedzący tryb życia oraz brak możliwości wyjścia na siłownię skutecznie uniemożliwia utratę zbędnych kilogramów. Dobrym rozwiązaniem są wczasy odchudzające. Wyjechanie na określony czas pozwala skupić się na sobie, co sprzyja zmianie nawyków żywnościowych.

Czytaj więcej...